====== Blender ====== ===== Nastavení ===== ==== Vertex size ==== Edit -> Preferences -> Themes -> 3D View -> Vertex Size ==== Navigace "nekonečně přiblížení" ==== Edit -> Preferences -> Navigation -> Auto depth ===== Zkratky ===== |F3|Hledání funkcí| |F|Spojí označené body hranou nebo plochou.| |J|Spojí označené body a vloží vytvořenou hranu do plochy.| |G+G|Posuv bodu po tělese.| |Klik... Ctrl+Klik|Označí faces mezi body.| |Alt+Shift+Klik |Výběr po obvodu| |Ctrl+B|Zkosení(zakulacení hran), pro hranu plochy zaškrtnout only vert| |Alt+B|Náhledový řez objektem| |Ctrl+R|Loop Cut, následně víc řezů Ctrl+B a kolečkem upravit počet| |I|Face Insert, vloží plochu do plochy| |Alt + Z|Průhledné zobrazení, xray| ===== Modifikátory ===== Mirror - Zrcadlení podél os ===== Add-on ===== ToolTools With Blender 2.8+ you can use the Auto Merge Tool to insert a vertex between intersecting edges. enter image description here Just enable the option Auto Merge and Split Edges & Faces in the Tool Shelf, then select a vertex and move it. Upon placing it down the tool will create vertices between the connected edges and the edges intersecting them. If you don't want to move any vertices just select one, press G to move and confirm with left click without altering the position.